Przeskocz do treści

Jak schudnąć? Czyli odchudzanie bez wyrzeczeń

jak schudnąćOdwieczne pytanie ludzi chcących zrzucić kilka (lub trochę więcej niż kilka) nadprogramowych kilogramów to: jak schudnąć bez ograniczania jedzenia? I chociaż myśląc logicznie, wydaje się to niemożliwe, prawda jest taka, że duże restrykcje w ilości spożywanego pokarmu wcale nie są potrzebne, żeby cieszyć się wymarzoną sylwetką. Wręcz przeciwnie! Żeby schudnąć, trzeba jeść. I to dużo. Znaczne ograniczanie jedzenia to prosta droga do problemów z układem hormonalnym, tarczycą, kondycją skóry, zębów, włosów i paznokci. Ponadto, szybka utrata kilogramów w wyniku słynnych diet 1000 lub mniej kalorii, zwykle kończy się błyskawicznym efektem jojo zaraz po tym, jak zakończysz odchudzanie. Istnieje jednak kilka prostych i skutecznych zasad, które nie wymagają ani skrupulatnego ważenia każdego pomidora ani cierpiętniczego zagryzania marchwi waflami ryżowymi. Oto prosta odpowiedź na pytanie Jak schudnąć szybko i skutecznie. A więc, jak schudnąć?

1. Jedz tłusto! Tak, dobrze przeczytałeś. Tłuszcz który przyjmujemy z pożywienia, wbrew utartym mitom, nie odkłada się błyskawicznie na naszych boczkach i udach! Popularne ograniczanie tłuszczu jest szczególnie niebezpieczne dla kobiet, u których może to skutkować rozregulowaniem gospodarki hormonalnej. Produkty bogate w tłuszcze sycą na długo, są świetnym źródłem energii, a także regulują przemianę materii, co jest kluczowe w procesie odchudzania. Najlepszymi źródłami wartościowych kwasów tłuszczowych są: tłuste ryby, orzechy, oleje roślinne(o ile nie są poddawane obróbce termicznej) oraz dobrej jakości mięso.

2. Rusz się! Nie, w każe nie każę Ci się katować na siłowni po 2 godziny dziennie ani przebiegać dwóch maratonów tygodniowo. Wystarczy, że 3 lub 4 razy na tydzień poświęcisz pół godziny na wybraną aktywność fizyczną. Może to być tenis, siatkówka, marszobiegi, fitness, taniec- cokolwiek, co sprawia Ci radość. Pamiętaj, że ruch jest zbawienny nie tylko dla naszej sylwetki, ale przede wszystkim dla zdrowia. Jeżeli nie chcesz ćwiczyć, dostarcz go sobie w innej formie, np. wysiądź z autobusu trzy przystanki wcześniej i przejdź pozostałą drogę na piechotę. Zobaczysz, Twoje ciało szybkości Ci za to podziękuje.

3. Ogranicz węglowodany. Wbrew pozorom, to nie tłuszcze, ale właśnie nadmiar węglowodanów czyli cukrów prostych i złożonych lubi zalegać na naszym ciele w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej. Jeszcze kilka lat temu, mówiło się o tym, że głównym źródłem energii dostarczanie z pożywienia powinny być właśnie cukry, ale dzisiaj większość naukowców jest zdania, że człowiek wcale nie potrzebuje dużo węglowodanów do prawidłowego funkcjonowania. Dlatego warto ograniczyć je na rzecz tłuszczy oraz białka. Ostatnio bardzo popularne są posiłki białkowo - tłuszczowe czyli pozbawione typowych źródeł węglowodanów. takich jak chleb, ziemniaki czy makaron. Dają one energię na wiele godzin, ograniczają apetyt i z pewnością nie są szkodliwe dla figury, nawet jeżeli są obfite. Dlatego, ogranicz spożycie węglowodanów do dwóch posiłków w ciągu dnia, a o liczeniu kalorii zapomnisz na dobre.

4. Chrup warzywa! Im więcej, tym lepiej. Warzywa to prawdziwa dobroć dla naszego organizmu. Mają mnóstwo witamin, składników mineralnych, a także błonnika, który niesamowicie nakręca nasz metabolizm. Poza tym dostarczają tak małą ilość kalorii, że na pewno nie utrudnią Ci odchudzania. Jedynymi warzywami jakie należy ograniczyć są ziemniaki i tzw. strączki, takie jak fasola czy bób. Wszystkie inne, czyli pomidory, marchew, rzodkiewkę czy sałatę możesz jeść bez żadnych wyrzutów sumienia. Pamiętaj, że warzywa mogą być też świetną bazą dla zdrowych i pysznych deserów. Jeśli nie słyszałeś jeszcze o omletach z cukinii czy cieście marchewkowym, to najwyższa pora nadrobić zaległości.

Jeżeli mimo zastosowania tych wskazówek, twoja waga nadal stoi w miejscu jak zaczarowana, warto zrobić podstawowe badania krwi oraz sprawdzić poziom hormonów tarczycy, bo być może przyczyna nieskuteczności Twoich wysiłków tkwi w problemach zdrowotnych. Pomoc specjalisty i w razie potrzeby odpowiednia terapia hormonalna, na pewno pomoże Ci przełamać tą sytuację. Pamiętaj także, aby nie być dla siebie zbyt surowym. Skrupulatne trzymanie się zasad jakiejkolwiek diety, to prosta droga do zaburzeń odżywiania, na które cierpi coraz więcej osób w każdym wieku. Nic się nie stanie, jeśli raz na jakiś czas pozwolisz sobie na drobne odstępstwo od przyjętych zasad. Równowaga potrzebna jest we wszystkim, także w odchudzaniu. Dlatego ciesz się pysznym jedzeniem, aktywnością fizyczną, a wkrótce także wymarzoną figurą. Mam nadzieję, że odpowiedziałam gruntownie na Twoje pytanie Jak schudnąć. Jeżeli masz pytania - zostaw je w komentarzu 🙂

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *